Mali Hizmetler Müdürlüğü 03 Ağustos 2021, 09:36
Mali Hizmetler Müdürlüğü olarak, 1 Müdür, 7 Memur, 6 Kadrolu İşçi, 20 Hizmet Alımı personelle, hesap verilebilirlik ve tekdüzenin sağlanması, işlemlerin kayıt altına alınması, faaliyetlerinin mahiyetine uygun olarak sağlıklı etkili ve güvenilir bir biçimde muhasebeleştirilmesi, mali tabloların zamanında doğru, muhasebenin temel kavramları ve kabul görmüş bütçe ve muhasebe ilkelerine uygun, kesin hesabın çıkarılmasına temel olacak, karar, kontrol ve hesap verme süreçlerinin etkili çalışmasını sağlayacak şekilde hazırlanması ile Belediye gelir bütçesine konan gelirleri tahakkuk ettirerek gelir ve alacakların takip, tahsil işlemlerinin yürütülmesini düzenlemektir.
Zülküf ÖZYALÇIN
Mali Hizmetler Müdür V.
Misyon ve Vizyon;
Erbaa Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Misyonu, hizmetlerin yapılmasında kullanılan kaynakların ekonomik ve sosyal şartlara bağlı, kanunlarla verilen görev ve yetkiler çerçevesinde mahiyetine uygun olarak sağlıklı etkili ve güvenilir bir biçimde kullanılması, muhasebenin temel kavramları ve kabul görmüş bütçe ve muhasebe ilkelerine uygun olarak muhasebeleştirilmesi sağlanarak hesap verilebilirliği kolaylaştırmaktır.
Erbaa Belediyesi Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün Vizyonu;
1- Çok iyi yetişmiş ve yeterli sayıda personelle,
2- Verimliliği esas alarak,
3- Teknolojik kullanımına öncelik tanıyarak,
4- Plan ve Projeye önem vererek,
5- Şeffaflık ve Katılımcılığı ön planda tutarak,
6- Kaynakların etkin kullanılması sağlanarak,
7- Faaliyetlerde ve hizmetlerde dünya standartlarına ulaşmaktır.
Müdürlüğün Görevleri
5018 Sayılı Kamu Mali Yöntemi ve Kontrol kanununu 60. maddesine istinaden Mali Hizmetler Birimi olarak Görev ve Sorumlukları;
1- Müdürlüğün stratejik plan ve performansının hazırlanmasında gerekli desteği sağlamak,
2- İzleyen 2 yılın bütçe tahminlerini de içeren Müdürlük Bütçesini hazırlamak ve Müdürlük faaliyetlerinin bunlara uygunluğunu izlemek,
3- Belediye gider bütçesine konan giderlerin yerinde sarf edilmesini temin etmek,
4- Bütçe kayıtlarını tutmak,
5- Müdürlüğün görev alanları içerisindeki gelirleri tahakkuk ettirmek, gelir ve alacaklarının takip ve tahsil işlemleriniyürütmek,
6- Ön mali kontrol faaliyetini yürütmek,
7- Mali konularda üst yönetici tarafından verilen diğer görevleri yapmak,
8- İdarenin, diğer idareler nezdinde takibi gereken mali iş ve işlemlerini yürütmek,
9- Mali konularda ilgili mevzuatın uygulanması üst yöneticiye ve harcama yetkililerine gerekli bilgiler sağlamak ve
danışmanlık yapmak,
10- Belediyenin mülkiyetinde veya kullanımında bulunan taşınır ve taşınmazlara ilişkin icmal cetvellerini düzenlemek, Müdürlüğün Sorumluluğu;
11- Mali Hizmetler Müdürlüğü, Belediye Başkanınca verilen ve bu yönetmelikte tarif edilen görevler ile ilgili yasalarda belirtilen görevleri gereken özen ve çabuklukla yapmak ve yürütmekle sorumludur. Müdür görev, yetki ve sorumlukları üst amirin onayı ile gerçekleştirilecek bir iç düzenlemeyle personele yaptırır.